90 יום, 7000 קילומטר, 10000 תמונות

11.3 – Quebrada de Humahuaca

כיוון שהזמנו כרטיסים יום קודם, נפלה בחלקנו הזכות לשבת במושבים הקדמיים בקומה העליונה באוטובוס. יעד האוטובוס הוא Tilcara, הנמצאת במרכז ה- Quebrada de Humahuaca. לרוע המזל, ירד גשם לאורך רוב הדרך ובחלק הזמן שלא ירד גשם השמש הייתה ישירות מולנו. כך נמנע מאיתנו סט צילומים מרהיב.

ה- Quebrada de Humahuaca הוא אזור גאורפי שבדומה ל- Quebrada de Cafayate מאופיין בתצורות נוף מרשימות. כמוהו, הוא מוגדר כאתר UNESCO. התלבטנו האם לבקר בו לאחר שכבר ביקרנו באחרון, ובסופו של דבר, בהמלצת החב"דניקית מסלטה, החלטנו לטייל באזור. שיקול נוסף הוא שעצירה ב-Ticara מפצלת את הדרך לבוליביה לשני ימים במקום יום אחד הכולל 12 שעות נסיעה (במקרה הטוב) באוטובוס.

אחרי שעתיים נסיעה בנוף סאב-טרופי הגענו ל-jujuy. מוטיבים בוליביאנים החלו להופיע. למרות שבשלב זה טרם ידענו איך קוראים להן, צ'ולות הגיחו. רוכלים עלו לאוטובוס וניסו למכור את מרכולתם (אמפנדס, חטיפים ושתייה זרחנית בכוסות פלסטיק). המשכנו לכיוון ה- Quebrada. באוטובוס הוקרן הסרט "300". מגוחך עד אימה.

ירדנו ב-Tilcara, עיירה מאובקת אך בעלת קסם מדברי, ואחרי שמצאנו הוסטל נסענו ל-Pulmamarca לראות את הר שבעת הצבעים. האוטובוס מלוכלך, מלא אבק, ועובר בכל מיני עיירות נדחות הבנויות מחימר. בתים נמוכים, אדומים, רחובות לא סלולים, הכל עשוי מחימר.

הר שבעת הצבעים הוא בראש ובראשונה גבעה ולא הר. הגבעה, העומדת בקצה כפר קטן בשם Pulmamarca, בעלת צבעים שונים בשל המשקעים הרבים המרכיבים אותה. האם מדובר בשבעה צבעים? בערך כמו "שבעת האגמים", תלוי איך סופרים. בכל מקרה, מדובר בהחלט באתר ששווה ביקור.

HDR+פנורמה

אחרי טיפוס בתת גבעה סמוכה המשקיפה על "הר שבעת הצבעים" והליכה קצרה מעבר להר, התרחקנו מהכפר וטיפסנו על גבעה מבודדת המשקיפה מרחוק על העיירה וההר.

מיכל התייאשה באמצע הטיפוס ואני המשכתי עד למעלה. ללא הצדקה מבחינת ההבדלים בנוף הנצפה אך חזרתי עם מספר סלעים בצבעים שונים.

מאותו יום ועד סוף הטיול מיכל התחילה לאסוף סלעים. לטיסה חזרה הגענו עם משקל חשוד כגנבי עתיקות אה-לה-משה-דיין.

השמש התחילה לשקוע ואנו חזרנו ל- Ticara. עשינו מעט קניות (גם כאן הסופרמרקט המקומי אינו גאוות העיירה), הכנו ארוחת ערב והלכנו לישון בדירה הענקית ששכרנו במחיר מגוחך (100 פזו). גם המחירים מתחילים להזכיר את בוליביה.

תמונות היום:

About these ads

תגובה אחת

1. פינגבק: Why We Travel: Colors - All Colores

הרשמה

קבל כל פוסט חדש ישירות לתיבת הדואר הנכנס.