90 יום, 7000 קילומטר, 10000 תמונות

16-17.1.2010 :Torres Del Paine (חלק שני)

קמנו, מאוששים חלקית ביותר מההליכה המפרכת אמש. השרירים עדיין דואבים. יש להערך מחדש. לא נוכל להשלים את התכנון המקורי בזמן המקורי. נותרו לנו עוד יומיים לא קלים ואנו בפיגור של שעתיים הליכה (לצועדים בקצב הרצוי) או שלוש וחצי שעות של צעידה עבורנו כשכל צעד כואב.

החלטנו לוותר חלקית על העמק הצרפתי, יעדנו להיום, מתוך מטרה להתאושש חלקית ביום קל יחסית, ומחר לתת את הפוש האחרון.

צעדנו עד ל Campento Italiano,  יעדנו המקורי מאמש, בסיס הצלע המרכזית של ה-W. הגענו, זרקנו את תיקנו במחנה וצעדנו קל. העמק הוא למעשה "הדלת האחורית" של הטורסים, ומאפשר צפייה בישבנם. מצידו השני של הוואדי, נמצאים קרחונים הנמסים ויוצרים מפלי מים על צדי ההר. חזרנו אחרי שעתיים במקום ארבע שעות שאמור לקחת המסלול המלא בוואדי.

האם ההפסד משמעותי? הדעות חלוקות. שמענו הסוברים כי מדובר באחד מהקטעים היפים במסלול, ויש הטוענים כי עדיף לנמנם ב campento. ההבנה המאוחרת שהגענו אליה לאחר טרקים נוספים היא כי איכותו של הטרק נקבעת רק באופן מינימלי ע"י המאפיינים הטופוגורפיים. הגורם החשוב ביותר בקביעת ההנאה מטרק הוא מזג האויר.

חזרנו מהעמק ופנינו לעבר יעדנו הבא וה-campemento האחרון: Hotel Pehoe. שוב טעינו בדרך. וחמור מכך, הפעם אין באפשרותנו להאשים צד ג' כלשהו. למזלנו, זיהינו את הטעות בתוך 10 דקות. לחוסר מזלנו, זה היה אחרי שירדנו שיפועים של 60 מעלות בעפר חלקלק.

הגענו למחנה וגילינו שמדובר למעשה במלון, שבחלקו האחורי ניתן להקים אוהלים. במלון הייתה מינימרקט קטן, מסעדה, מטבח ואף אינטרנטה לוויני בתעריף סביר. מדובר היה בכשל מודיעיני חריף – אילו היינו יודעים על כך לא היינו סוחבים 10 ק"ג מיותרים על הגב.

הקמנו אוהל ונגשתי לשלם. כיוון שהגענו כל כך מאוחר נסגרה עמדת התשלום. כך קרה שנאלצנו להתשמש בשרותי המחנה בחינם. קורה.

המטרה המוצהרת בבוקר המחרת זה הייתה השכמה מוקדמת וצעידה הרחק ככל האפשר עד קרחון Grey, מתוך תקווה שאם נהייה זריזים נוכל להספיק לצעוד על הקרחון, חוויה אקזוטית לישראלים, ולחזור בספינה שאמורה לצאת ב-17:00. הספינה היא למעשה אקורד הסיום (או ההתחלה) של מסלול ה-W, ומהנמל בו היא פורקת את מטענה האנושי יוצא האוטובוס חזרה ל Puerto Natales. למרות הקריסה הפיסית שחווינו ביומיים האחרונים הייתה לנו סיבה לאופטימיות הזהירה – קטע הצעידה עד לקרחון ובחזרה נעשה ללא משקל (פיט) או כמעט ללא משקל (אני).

קמנו בבוקר. ירד גשם. היה קר. ומעונן. נשארנו באוהל לעוד כמחצית השעה. אין שיפור. אבל לא אנחנו ניתן למזג האוויר להכריע אותנו. החלטנו לצאת בכל זאת.

הגשם לא פסק והרוחות לא שככו. הדרך לקרחון עוברת בנקיק, הרוחות בו עזות והגשם נורה לפרצוף. היה קור אימים וכפות הידים הכחילו. המשכנו לצעוד עד נקודת התצפית ממנה הקרחון נפרס לעינינו. קרחון ענק, המשתרע על שטח עצום. פיסות קרח שנתלשו מהקרחון צפות במימי האגם שנוצר מהמסתו. יפהפה. ואז נשברנו. נכנענו למזג האויר ולקור וחזרו למחנה.

עם התקרבנו למחנה בשעה 13:00, ראינו ספינה מתקרבת למעגן. פתחנו בריצת אמוק. קיפלנו בזריזות את האוהל והספקנו לעלות לספינה.

השיט חזרה היה מרהיב. כל הפארק נפרס לעינינו. כשהתרחקנו, ראינו מה המשמעות האמיתית של גשם מקומי. מרחק של מספר קילומטרים מהקרחון לא היה גשם ולא צל ענן. רק באזור הקרחון עבים וגשמים. במעגן שאליו הגענו השמש זרחה, השמים היו כחולים בהירים. הרוחות, לעומת זאת, היה עזות ממקודם. רוחות של 90 קמ"ש העיפו חול לעינינו. ניסינו לבשל אורז אך הוא תובל היטב בחול.

מאזור המעגן ניתן לצאת לסיור קצר למפל קרוב מרחק של 15 דקות הליכה ברוח. בממדים ישראלים, מפל Salto Grande הוא אכן מפל מרשים. אבל אחרי שראינו את מפלי האיגאסו, הוא נראה לא Grande ולא נעליים. זו תופעה כללית: אחרי שרואים את האיגאסו אין טעם לראות מפלים אחרים, כולם חוטפים שנמוך משמעותי. אפשר היה להמשיך במסלול לנקודת תצפית המרוחקת שעתיים הליכה, אך בחרנו לוותר בשל התשישות הכללית. והרוח.

חיכינו עוד מספר שעות לאוטובוס. הרוחות כיסו אותנו בחול וחווינו הרגשת מאובן מהי. כשהגיע האוטובוס נערנו מעלינו את הר החול שהצטבר עלינו, ונסענו חזרה ל-Puerto Natales, חוצים את הפארק והנופים המדהימים שבסבירות גבוהה לא ירשו לי לראות עוד. זה היה הטרק היפה ביותר שעשינו בטיול.

רק לשם הערכת המטען המופרז שאיתו יצאנו, ל- Puerto Natales חזרנו עם 4 קופסאות אפונה, 2 קופסאות תירס, 1.5 ק"ג פסטה, 0.5 ק"ג אורז, 3 קופסאות של רסק עגבניות והרבה תמונות (מסך מלא):

Vodpod videos no longer available.]