90 יום, 7000 קילומטר, 10000 תמונות

8.2-10.2 –El Bolson : El Hoyo, Cerro Lindo

עוד יום של גשם בברילוצ'ה, והתחזית מנבאת עוד מספר ימים רצופים של ממטרים. דרומה, באל בולסון, מרחק שעתיים נסיעה, התחזית מעט יותר אופטימית.

לרוב הישראלים, אל בולסון, עיירת היפים לשעבר, היא "החווה". מה מגדלים בחווה? בעיקר ישראלים. בניגוד לחווה סטנדרטית, ה"חווה" לא מייצרת שום תוצרת חקלאית אלא רק מייבאת מוצרים חקלאיים, בעיקר "ירוקים" ו"חומים". מדובר בישראלידה שענן שחור מתמר מעליה.

היפים כבר אמרנו?

אנחנו הגענו לאל בולסון מסיבות אחרות. פרט למזג האוויר, רביעיית הישראלים שטיילנו עמם בשבעת האגמים התלהבו מאוד מהעיירה, ובמיוחד מהטרק הדו-יומי Cerro Lindo. קצת התלבטנו כי שחלפנו בעיירה במסענו צפונה מהקרטרה לברילוצ'ה לא התרשמנו כי מדובר באחד משבעת פלאי תבל, אבל למרות זאת החלטנו לנסות את מזלנו.

מברילוצ'ה יצאנו באוטובוס ב-14:00, והגענו בשעה 16:00 לאל בולסון. ממול לתחנת האוטובוס נמצא סניף ה-Club Andino המקומי ושם קיבלנו מידע על המסלולים באזור (בעיקר Cerro Lindo ו-Hielo Azul). בשעה 16:30 אסף אותנו בעל ההוסטל ברכב ונסענו להוסטל.

באופן כללי, אנו משתדלים להזמין מקום בהוסטל לפני הגעה לכל עיירה. באל בולסון הייתה צפיפות מקומית רגעית, וההוסטל היחיד שהצלחנו להזמין בו חדר היה Albergue Gaia שקיבל ביקורת חיובית באחד מהספרים. הבעיה בהוסטל זה הייתה, פרט לכך שהוא מעט עלוב, היא שהוא כלל לא נמצא באל בולסון. בעל ההוסטל אסף אותנו ברכבו ונסע להוסטל חזרה צפונה לאורך Ruta 40 במשך 20 דקות.

ההוסטל עצמו ממוקם בתוך יער. עד לתחנת האוטובוס, העובר רק פעם בשעה, יש לצעוד 20 דקות. המכולת הקרובה – באל בולסון. החדר עצמו היה אמנם גדול, אך לא הכיל הרבה מעבר לחלל ריק.

בבוקר לקחנו מונית ועפנו משם.

חזרנו למרכז העיירה, ללשכת התיירות, והתחלנו בסיוע פקידי הלשכה לחפש הוסטלים. בסופו של דבר הגענו, בטעות, יש לציין, להוסטל Pehuenia. למרות שבעל ההוסטל פנה אלי בתור "My friend" וסבל ושימוש יתר במילה "Relax" החלטנו להתמקם שם בתקווה שזה יהיה הרמז היחיד לישראלידה שנראה.

באל בולסון מתקיים מדי שני, חמישי ושבת (או ראשון) יריד. כבכל יריד, נמכרים בו שטויות למינהן, אבל כעיירת היפים לשעבר, יש דוכנים רבים של אוכל צמחוני, טבעוני ואורגני. די נדיר בארגנטינה, בה צמחונים נחשבים לסוטים. ופיט צהלה ושמחה.

זוג הבעלים של ההוסטל התגלה כחביבים מאוד, ושלח אותנו לטיול יום קצר למפל באזור El Hoyo. הוא ציין שמדובר בטיול יום של שעתיים, אך הוא לא ציין כי מתוכן שעה וחצי היא צעידה בכביש כורכר ישר ומשעמם. לאחר מכן מדובר בטיפוס חביב עם נופים לעמק. בסיום מגיעים למפל סטייל מפל אל-על עם בריכונת. טיול משפחות חביב. בסיום זכינו בצ'ופר: טרמפ בטרקטור שחסך לנו תוספת כורכר לנעליים.

חזרנו לאל בולסון, וקינחנו בגלידת Jauja המקורית (הרשת נוסדה באל בולסון). עוד באל בולסון: יוגורט חומוס ונגני mp5 ו-mp6.

תמונות היום (לצפיה במסך מלא):

Vodpod videos no longer available.

למחרת בבוקר לקחנו מונית לנקודה בה מתחיל המסלול ל-Cerro Lindo, ההר היפה, הקמפינג בתחתית ההר. המסלול נפתח בחציית גשר תלוי ומיד לאחריו טיפוס לא קל. טיפוס תלול, הנמשך מספר שעות, של 800 מטר גובה במצטבר (לצורך העניין, כמו לטפס לירושלים מהשפלה), ואחריהן הליכה של מספר שעות נוספות.

הטיפוס היה אמנם קשה, אבל הייתה לנו מדריכת טיולים מוצלחת. בזמן שחצינו את הגשר התלוי, לאקי, כלבה שחורה חצתה את הנחל הגועש מתחת לגשר. היא המשיכה ללוות אותנו לאורך כל המסלול. למעשה, היא עשתה את המסלול מספר פעמים, כיוון שהיא רצה קדימה בעוד שאנו נשרכים מאחורה. כשראתה שמדובר בישראלים בעלי כושר לקוי במיוחד, חזרה אחורה, ושוב רצה קדימה, וחוזר חלילה.

רוב הטיפוס בתוך יער. לרוב לא רואים נוף, פרט אולי לנקודת תצפית אחת על עמק אל בולסון. לאחר הטיפוס, עוד שעתיים הליכה מישורית בתוך יער, עם מספר לגונות בודדות בדרך ומגיעים לרפוג'יו.

ואין נפש חיה ברפוג'יו. האש באח דולקת. מחכים וממתינים בחוץ, לאקי נחה לידינו. אנחנו נשכבים על סלע ליד מפל מרשים מחוץ לרפוג'יו ונחים. לבסוף מגיע פרנקו, עורך דין בהתהוות ומנהיג רפוחיו ללא חת בהווה.

ברפוג'יו עצמו, קומת בסיס, המכילה מטבח, כמה כסאות עץ ושולחנות פשוטים. הקירות והרצפה חשופים. במרכז אח. ארובת האח נמשכת למעלה, לעליית הגג העשויה עץ, בה כל הלנים ברפוג'יו ישנים. זה היה הרפוג'יו הבסיסי והפשוט ביותר שנתקלנו בו. היה בזה משהו נחמד.

פרנקו המליץ לנו לראות מפל נוסף, מרחק 15 דקות הליכה. טיול חביב, ואף טיפסנו במעלה המפל. הלכנו לישון ראשונים, לא לפני שדנו עם כעשרת הנוכחים הנוספים ברפוחיו (שהגיעו הרבה אחרינו! כבוד לכושר המצטבר) על טיולים שונים באזור אל בולסון וברילוצ'ה.

תמונות היום הראשון בסרו לינדו (לצפיה על מסך מלא):

Vodpod videos no longer available.