90 יום, 7000 קילומטר, 10000 תמונות

18.2-19.2 – האי Castro: Chiloe ו-Ancud

תחזית מזג האוויר מנבאת רעות באזורים ההרריים ובצער רב אנו נפרדנו מברילוצ'ה אשר הרים סביב לה. בשל התחזית וסתם לשם גיוון מעוד טרק בסגנון "לגונה-הר-לגונה" אנחנו פונים לאי Chiloe, שבאופן מפתיע נמצא בצ'ילה, מרחק 8 שעות נסיעה. האי נחשב לאחד מהאזורים הפרימטיביים (או העתיקים, תלוי את מי שואלים) של צ'ילה וכפנינת תיירותית נסתרת. האי צ'ילואה הוא אי גבעתי המרוצף שדות חקלאיים צהובים וירוקים. כמובן שזו לא הסיבה העיקרית לביקור בו. אנו, כמו רוב התיירים, לא נסענו לראות שדות בצבעי נבחרת ברזיל, אלא את כנסיות העץ באי שרובן הוכרו כאתר שימור של UNESCO.

דוגמית לא מייצגת

הבהרה חשובה, לפני שנגיע פיזית לאי: צ'ילואה עם סגול במלרע ולא צ'ילואי במלעיל, כמו שנהגתי לבטא ואף אחד לא הבין את כוונתי במשך הימים הבאים.

עלינו על האוטובוס שיצא בבוקר גשום (10:00?) מברילוצ'ה. אנחנו חוצים את פארק Nahual Huapi עד מעבר הגבול ליד Villa la angostura. למודי נסיון, אנו ממעטים בפירות ואף מצהירים בטופס המכס על הפירות. במעבר הגבול האימתני למראה, כלבי SAG (הרשות החקלאית הציליאנית) מרחרחים את התיקים, מחפשים סמים וחמור מכך, תפוחים. למרות הצהרת המכס שמילאנו, הצ'ילאנים לא טרחו לאסוף את הפירות הקטלניים שברשותנו ואנו המשכנו מרוצים בדרכנו, דרך חלקו הצ'ילאני של פארק Nahuel Huapi (הנקרא בצ'ילה Vincent Rose) עד Puerto Montt, מרכז חקלאי ועירוני גדול, אליו הגענו ב-16:00.

לא טרחנו לצאת מהתחנה המרכזית. העיר נראתה גדולה ועמוסה כשחצינו אותה באוטובוס לכיוון יעדנו הראשון ב-Chiloe, העיר Ancud. באוטובוס, שמחה והמולה. חלק גדול מהנוסעים עומדים. בדרך האוטובוס עוצר לנוסעים, קונספט לא מקובל בדרום אמריקה. רוכלים עולים ומנסים למכור שטויות מסוגים שונים. בלגן שלם.

לאי Chiloe מגיעים אחרי שעת נסיעה ברכב וחצי שעה במעבורת. מזג האוויר נראה מבטיח. חצינו את האנדים והתרחקנו מזרחה והתוצאה מיידית – השמיים בהירים ואין טיפת גשם מאיימת באופק.

את הנסיעה בת ה-30 דקות במעבורת מלווים דולפינים. אחרי המעבורת, עוד שעה נסיעה ל-Ancud, העיר השנייה בגודלה (מתוך שתיים) בצ'ילואה. עם הירידה, ממתינה לנו מקומית ובידה Lonely planet. המקומית משוויצה בהמלצות שקיבל ההוסטל שבבעולתה ב- Lonely planet. אחרי משא ומתן, שכלל מספר רגעים משעשעים ומשפטים כמו "We are poor, but we are not Bolivia" אחרי התמקחות, ארוחת בוקר לישראלים בלבד, "היזכרות פתאומית" בחדר נוסף , "And Michelle, look at the view!" על גבעה מכוסה דשא צהוב, ועוד כהנה וכהנה אנחנו סוגרים ומתקמים בהוסטל.

Chiloe ידועה כאחד מאתרי הדיג העיקריים של צ'ילה ובמיוחד של הסלמון. חלק גדול מכלכלת האי מבוסס על דיג הסלמון המסכן. בעלת הבית מדריכה אותנו כיצד להגיע לשוק (ושוב בצורה די משעשעת) ומה להזמין (Menu del dia, "Very, very cheap!!"). אנחנו הולכים למרכז השוק, ומזמינים סלמון ומלרוזה באחת ממסעדות הפועלים במקום. המלצריות מתלהבות מזוג הזרים שמסתובב במקום. אחת מהן מציעה לי נישואים. מקנחים בגלידה, אבל אין מה להשוות לגלידות של ברילוצ'ה.

ביום למחרת הסתובבנו בעיר. טיפסנו על המבצר המשקיף על העיר, המעוז הספרדי האחרון בצי'לה. טיילנו לאורך החוף של האוקיינוס האטלנטי.

אם לא מחשיבים את החופים המרוטים והתחומים באזור תעלת מגלן ו-Puerto Natales זו הייתה הפעם הראשונה בחיי בה עמדתי על חוף האוקיינוס אטלנטי. יש בו משהו מרשים. וב-Chiloe בנוסף, יש משהו מאוד נעים.

לקראת הצהרים אספנו את חפצנו משמירת החפצים בההוסטל (תוך שאנו מתעלמים באלגנטיות מהשלטים המציגים את מחיר שמירת החפצים) ושמנו פעמינו לאוטובוס החוצה את האי לאורך הכביש הראשי (היחיד) לכיוון Castro.

Castro, בירת האי והעיר הגדולה במחוז (למעשה, גודלה זהה ל-Ancud) היא מקום הרבה פחות נעים מ-Ancud. צפופה, צרה, היא מאוד לא מושכת כעיר תיירותית. מחוץ לתחנת האוטובוס, דוכנים שונים, בין היתר לממכר אפרוחים.

אני מתרוצץ בעיר, אבל לא מצליח למצוא מקום לינה. מסיבה שתתברר בפוסט הבא (העדכון הבא של הבלוג), העיר עמוסה בתיירים. בסופו של דבר, אנחנו מוצאים מקום לינה באכסניה עמוסה מוטיבים נוצריים. כשישו מברך אותנו מעל המיטה אנחנו יוצאים לסיור קצר בעיר.

ראשית כל, לשכת התיירות. שם אנחנו מקבלים מפה עם הסברים (באנגלית!) על הכנסיות השונות באי והמלצות על היפות במיוחד. לשכת התיירות ממוקמת ליד כנסיית העץ הנאה של קסטרו, ומיד אחרי הביקור בה אנו פונים לאטרקציה התיירותית השנייה בה, ה-palafittes.

ה-palafittes הם בתי עץ צבועים ססגונית שנבנו על גדות הנהר, בעבר בתי עשירים והיום שיכוני עוני וסכנה סניטרית.

משם חזרנו למרכז העיירה, לאזור הנמל. הסתובבנו קצת בשווקים וראינו איך מעבדים את יבול הים. מעניין אך מבחיל.

תמונות, כמובן:

Vodpod videos no longer available.