90 יום, 7000 קילומטר, 10000 תמונות

2.3 – Mendoza

התעוררנו מעט לפני הזריחה. זה אמנם נשמע מרשים אבל הזריחה הייתה ב-7:00 בבוקר. רכס האנדים משמאלנו נצבע באדום. חוצים מישור אינסופי בצבע חמרה, מעובד בגידולים שונים, בעיקר גפנים. ללא ספק, זו לא פטגוניה.

בשעה 8:00 הגענו למנדוזה. עיר יחסית גדולה, מרכזית, לבה הפועם של תעשיית היין הארגנטינאית המתפתחת.

נסענו להוסטל (Hostel Lagares) שהזמנו מראש. בהוסטל היה overbooking בשל פליטי רעידת האדמה. כאלטרנטיבה בעל ההוסטל הציע דירה במרכז העיר. קיבלנו את הצעתו ונסענו לדירה שהייתה במיקום מעולה אך לא אסתטית במיוחד.

המשך היום מיועד היה לאטרקציה העיקרית – טיול אופנים בחבל היין. הסיור מתחיל מפרבר Maipu, לשם פנינו במטרה לשכור אופניים. לאחר תקרית עם סוכני מכירות (למעשה, ילדי מכירות) של חברה מסוימת, שכרנו אופניים נכים למחצה – ללא גלגל הילוכים אחורי (ובגלגל הקדמי שלושה הילוכים) וללא בולמי זעזועים ויצאנו לדרכנו. בדרך היין, דרך מישורית, סלולה, העוברת בין יקבים שונים, אופנים אלו מספקים בהחלט.

נוהל הקרב הוא כדלקמן: רוכבים על האופניים בעצלתיים. מדי פעם נכנסים ליקב כזה או אחר, מסיירים בו ובעיקר – שותים יין. מיכל שועטת על האופניים ואני משתרך אחריה. אולי בגלל העייפות מהנסיעה באוטובוס ואולי תשישות מצטברת, אבל בעוד שמיכל עקפה מכוניות אני נשרכתי אחריה בקושי רב.

התחלנו מיקב צרפתי בשם Carinae. אחרי סיור קצר עם זוג תיירים מאחינו האוסטרים, התפנינו לחלק העיקרי – טעימות היין. הגידול העיקרי הוא Malbec, זן כמעט יחודי שעיקר גידולו באזור מנדוזה. יין נחמד למדי.

המשכנו בדרך היין ליקב Familia Di Tommaso, היקב המוצלח ביותר שהיינו בו. יקב היסטורי בן מאה שנה והסיור כולל ביקור במרתפיו המאובשים. גם היין, עד כמה שניתן היה להבחין במצב זה של בישום מתקדם, היה לא רע.

היעד הבא היה מוזיאון היין, La Rural. בבניין עצום וישן ששימש בעבר כמפעל הבקבוק והאריזה של האזור מתועדת ההיסטוריה של גידול היין. בתוך המתחם נמצא גם אחד ממפעלי היין הגדולים של האזור. כיוון שהיינו בתקופת הבציר ראינו את מטחנות הענבים הגדולות בפעולה. וכמובן, טעימות.

היום הלך ותם והמקום היחיד שנותר פתוח היה שוקולדריה / ליקריה מקומית בשם Historias y Sabores, אותה אפשר להגדיר כעלובה באופן חריג.

חזרנו למרכז העיר ואכלנו אמפנדס והומיטה לארוחת אחה"צ ואת ארוחת הערב סעדנו בפיצריה מקומית שבה שיכור מנדוזי שימש כתוכנית האמנותית.

לתמונת היום (על מסך מלא):

Vodpod videos no longer available.